Sivun näyttöjä yhteensä

sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Hyvät hihat @ Decenzano del Garda

Hyvät hihat @ Desenzano del Garda @ penthouse

Ilta hämärtyy Garga-järven rannalla, on syöty hyvin maittavaa pizzaa ja fiilistelty matkasta ja leppoisasta alkuillan fillaronnista Sirmionen kylään ja takaisin. Aamu alkoi tähän asti ehkä parhaimman aamupalan siivittämänä taas oikein mukavasti. Ohjastimme matkapelimme Salon keskustan nettikahvilaan jossa saimme vihdoin ladattua matkapäiväkirjaamme blogiin sekä päivitettyä muutaman matkakuvat Fb-sivuillekin. Kuvia on näiden viiden päivän aikana otettu ehkä jo parisaataa, ja lisää on luvassa :-)

Luvassahan piti tosiaan olla sellainen vähän leppoisampi matkapäivä... no, sellainen siitä tulikin, vaikka kilsoja kertyikin aika tarkkaan 50! Tästä tosin n. 20 km kertyi tuosta oikein mukavasta alkuillan loppuvenyttelyfillaroinnista hotellilta Sirmioneen ja takaisin. Reitti lähti suoraan hotellilta rantabulevardia pitkin Gardan rantaa. Oli muuten ihmeellisen keveätä polkea ilman kymmenen kilon takalaukkuja :-). Mukana oli vain kamera ja luottokortti, tuntui että fillari kulki kuin itsestään! Sirmionesta löytyikin sitten varsinainen turistirysä, vaikka paikka olikin muuten oikein mukava ja tunnelmallinen. Kaunis pitkä kapea tie ja perillä linna, paaljon hotelleita, ravintoloita, baareja ja jäätelökioskeja, eli gelaterioita... :-). Hmmm... jollain teki ehkä VÄHÄN mieli sitä kuulua italialaista suussasulavaa jäätelöä :-)

Hotellihuoneen metsästäminen oli taas ihan oma tarinansa! Saavuimme Desenzanoon iltapäivällä kahden maissa, pysäköimme fillarit rantabulevardin varrelle ja siiryimme nauttimaan kylmiä virvokkeita, samalla mietimme jäädäänkö yöksi tänne vai jatketaanko Sirmioneen. Sattumalta rantaravintolan nurkalla oli kyltti turisti-infosta ja hotellivarauspalvelusta! Sinne siis, jossa yli-innokas (!) turistiopasneuvoja kyllä kertoi meille sen minkä jo arvasimmekin, eli että oikeastaan kaikki hotellit ovat täynnä... hän kyllä esitteli oppaasta paikallisia hotelleja, soittikin ensimmäiseen (täynnä), soitti toiseenkin pyytämisen jälkeen (sanoi ettei soita enempää), (täynnä) ja merkkasi hotellioppaaseen muutaman potentiaalisen paikan ja tuumasi että adios... kartat mukaan ja neuvojen saattelemana vapaan hotellihuoneen metsästykseen!

Suunnattin sitten fillarit oppaan osoittamaan suuntaan. Vastaan tuli ensimmäinen hotelli, n. 300 m päässä, josta päätimme todennäköisyyden ja smurffin lakeja uhmaten käydä kysymässä huonetta. Jussi tormakkaana sisään, kuuluvasti että Ciao!, duju hääv eni frii ruums? Ja yllättäen, oikein avulias ja mukava hotellivastaavatar tuumasi että onhan meillä, viimeinen huone, mutta pahoitellen tuumasi että se on kyllä tuolla kattoterassilla, että kävisiköhän sellainen? Ja että jos herra haluaa nähdä sen ennen kauppoja, niin käydään katsomassa. Juu, katolle hyväksymään huone... sekunnin epäröinti ja kaupat tuli. Luvassa ilmastoitu huone, merinäköala Sirmioneen, aamupala... kelpaa meille nöyrille matkalaisille. Fillarit takahuoneeseen talteen ja n. 50 neliön kattoterassin kautta penthouseen :-) Ei oo huono :-)

Hihoista sen verran, että nyt kun fillarointipäiviä on takana neljä, kilometrejä aika tarkkaan 250, ja kun keli on ensimmäistä päivää lukuunottamatta ollut täyttä aurinkoa ja n. 30 asteen hellettä, on käsivarsiin saatu aikas mukava rusketus, varsinkin niillä jotka ruskettuvat samalla kun avaa oven ja katsoo paistaako ulkona aurinko... :-) mutta mutta, pyöräilyhanskat kädessä, paita päällä vaikka kuinka hihat kääritty olkapäille... no ei terve hiharusketus miestä pahenna jos ei mies hiharusketusta :-) Näihin kuviin ja tunnelmiin tältä erää tähän :-).

Vastapäätä järveä Sirmionessa paukkuvat samalla ilotulitusraketit, maisema on täältä kattoterassilta yli Gardan aivan uskomaton, samoin fiilis! Huomenna aamulla klo 9.50 fillarit lauttaan ja kohti järven pohjoisrantaa. Ciao!